Horgászkalandor

Horgászkalandok Közép-Európában

2020-as szezonnyitás

img_20200208_134625.jpg

A mai nappal megnyitottam a 2020-as szezont. A Visztulára látogattam ki, annak is a varsói szakaszára. Sajnos az eredmény nem olyan volt, mint amiben reménykedtem, de ettől függetlenül jó volt ismét a folyóparton múlatni az időt. Legközelebb már hal is lesz.

Először is a száraz tények: 5 óra horgászat, mindezt egy mozdítás nélkül. Mivel februárban még sosem horgásztam sem a Visztulán, sem semmilyen más folyón, nem tudtam, milyen elvárásokkal vágjak neki a mai napnak. Azt tudtam, hogy a hideg víz nem feltétlenül jó, de már nagyon hiányzott a part. Mivel az időjárás is kedvező volt, gyakorlatilag szélcsend, ami Varsóban nagyon ritka, és 10 fok, napsütéssel, ami Varsóban februárban felér egy science fictionnel, nem volt kérdés, hogy ez lesz az a nap.

Először a belvárostól kicsit északabbra található szakaszon próbálkoztam, a Park Fontann alatt. Két feeder bot, az egyiken csonti, a másikon giliszta. Etetőanyagnak egy dévér-, domolykó-, és jász csalogató, egy kis sajtos adalékkal.

Mivel egy mozdítás nem volt két órán keresztül, ellenben kétszer is sikerült beszakadni, úgy döntöttem, megnézek egy másik helyet. A Most Gdański Praga-Północ felőli oldalán egy kisebb gátat néztem ki.

El kell mondani, hogy nagyon durva templóban emelkedik a vízszint, tegnap óta 1,4 méterrel lett magasabb, és csak a kint töltött 5 óra alatt 30 centivel. Ebből fakadóan az összes létező hordalékot összeszedte, és hozta magával, ami lehetetlenné tette a kényelmes horgászatot. Konkrétan farönkök úsztak a folyón, a lusta madarak meg blicceltek rajtuk, mint valami BKV hajón lélekvesztőn. 

A horgászat adatai - 2020. február 8.

Helyszín: Visztula (Varsó, Park Fontanny alatt, és Most Gdański, Praga-Północ felőli oldala, kis móló)

Fogás: -

Módszer: feeder

Csali: giliszta, csonti

EtetőanyagTRAPER, Feeder Series (Bream, Roach, Ide, Chub), Van den Eynde sajtos adalék

Vízállás216-225 cm (Warszawa-Bulwary)

Külső hőmérséklet: 8-10°C

Időjárás: tiszta napsütés

Tapasztalat: az áradás nem a horgász barátja. A kis gát a sodrást ugyan leárnyékolta, így onnét már kényelmesen lehetett horgászni, azonban kapás ott sem volt, minden bizonnyal a víz hőmérséklete miatt. Majd legközelebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://horgaszkalandor.blog.hu/api/trackback/id/tr3415465174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Leírás

Ez egy napló. Egy napló, melyet a horgászkalandjaimnak szentelek. Magyarországon. Lengyelországban. Folyókon. Tavakon. És persze halakkal. Horgászkalandor © 2020

süti beállítások módosítása